Een van de belangrijkste trends in 2015 binnen het zakenleven is persoonlijk contact. Door het digitale tijdperk waar wij nu in leven krijgen mensen soms het gevoel niet meer dan een nummertje te zijn. Voorkom dit gevoel bij uw klanten en zorg voor voldoende persoonlijk contact.
Het sturen van een gepersonaliseerde nieuwsbrief is al lang niet meer voldoende. Wij consumenten willen het gevoel hebben dat wij uniek zijn. Dat betekend niet dat mailen en social media niet meer kan. Mailen, social media en bellen kan nog steeds prima, zorg er echter wel voor dat de klant het gevoel krijgt dat het bericht echt vanuit u komt. Laat met berichten weten dat u weet wat er bij die klant specifiek speelt en ga hierop in.
Ook is het slim contact te leggen op speciaal georganiseerde bijeenkomsten, hieronder enkele tips
- Probeer zo vroeg mogelijk aanwezig te zijn op een bijeenkomst. Doe dit niet om uw gezicht te laten zien maar om echt contact te leggen.
- Op een netwerkbijeenkomst is het de bedoeling om te netwerken en dus niet om uw product te verkopen. Leer mensen kennen, wissel gegevens uit en onderhoud contact. Probeer ook later niks te verkopen, mochten mensen u ergens voor nodig hebben dan weten zij u te vinden.