In een steeds meer digitaal wordende wereld is drukwerk in toenemende mate de vreemde eend in de bijt. Communiceren is iets dat men tegenwoordig louter online doet. Toch? Integendeel! Die blinde zucht naar het digitale is niet een manier om kansen te scheppen, maar vernietigt juist zakelijke potentie. Als u uw professionele kalmte bewaart, biedt drukwerk bij uitstek de tools om op te vallen.
Een lange bestaansduur maakt nog niet oud
Drukwerk is al heel wat langer op de markt dan veel andere communicatietechnologieën, maar dat maakt het nog niet ouderwets. Sterker nog, het betekent dat drukwerk altijd jong is gebleven. Continue innovatie en het gebruik van de allernieuwste technieken zorgen dat dit marketinginstrument telkens weer nieuwe kansen creëert. Het is niet voor niets nog altijd één van de belangrijkste manieren om reclameboodschappen over te brengen.
Nieuwe oplossingen in een veranderende wereld
Het belang van drukwerk wordt nog wel eens onderschat, ook door professionals, die dan liever via internet communiceren. Toch is er een grote kans dat juist de hippe netwerker u zijn of haar LinkedIn-adres aanreikt op een visitekaartje. Of neem de QR-code, die miljoenen consumenten over de gehele wereld direct laat communiceren met de adverteerder, gewoon vanuit de supermarkt of het bushokje. Dat is wellicht [url=http://www.adformatie.nl/blog/effectievere-marketing-met-verrijkt-drukwerk]de effectiefste manier[/url] om offline met online te verbinden. Geprinte media sluiten zo naadloos aan bij de nieuwste technieken en bereiken dagelijks een enorm publiek. En het gaat ook al lang niet meer enkel om papier. Modern drukwerk kan bijvoorbeeld worden uitgevoerd in kunststof, maar ook in metaal, of op geheel bedrukbare ligstoelen. Online drukkerij Flyeralarm is een goed voorbeeld van een drukkerij, die zich op de verkoop van drukproducten en reclametechnieken heeft gespecialiseerd. Praktisch zo gek als u het kunt bedenken. Die veelzijdigheid is één van de belangrijkste voordelen van drukwerk.
Een winnende impact
Daarbij komt een boodschap in drukwerk vaak beter aan dan veel online marketingtools. Neem bijvoorbeeld de banneradvertenties met een ‘persoonlijk’ aanbod, speciaal voor u! De gemiddelde consument weet wel beter. Daarentegen is het zo dat gepersonaliseerd drukwerk zelden in een (fysieke) spambox belandt. Juist omdat mensen verwachten dat er meer werk in zit, is het een doeltreffend communicatiemiddel. Zo is bijvoorbeeld de welbekende reclamefolder anno 2015 nog steeds aantoonbaar effectief.
Met drukwerk de toekomst in
Nu een telkens toenemend gedeelte van ons leven zich online afspeelt, lijkt het logisch om de marketing daarop af te stemmen. Maar de slimme professional weet dat offline communicatie precies daarom belangrijker is dan ooit. Door voortdurende innovatie en tastbare effectiviteit biedt drukwerk telkens nieuwe kansen. Dat maakt drukwerk een onmisbaar medium in de marketingtoolbox van de toekomst.