Menu
Bedrijfsvoering

De entree van je bedrijf nuttig inzetten

Natuurlijk wil je dat dit een goede indruk op ze achterlaat en alles omvat wat jij als ondernemer bent. Professioneel en vakkundig, of misschien wel creatief, of juist duurzaam. Door de entree van je bedrijf nuttig in te zetten, kun je bij binnenkomst alles vertellen over je onderneming, zonder de bezoeker gesproken te hebben.

De kernwaarden van de onderneming

De entree kan namelijk perfect dienst doen als visuele trigger waarmee je de kernwaarden van je onderneming overbrengt op de bezoeker. Ben je bijvoorbeeld gespecialiseerd in duurzaam ondernemen, dan zorg je er natuurlijk voor dat jouw hele entree duurzaam is. Maak bijvoorbeeld gebruik van gerecycled steigerhout, opgeknapte tweedehands banken en stoelen of zelfs kunstwerken van gerecycled plastic. Je kan alles op alles zetten om bezoekers de juiste indruk te geven van wie jij bent, en wat jouw onderneming doet.

Verkopen voor het gesprek

Je kunt de entree ook perfect gebruiken om bezoekers al te interesseren in jouw diensten voordat je überhaupt met ze in gesprek bent gegaan. Zorg dat alle belangrijke informatie direct zichtbaar en leesbaar is door bijvoorbeeld folderhouders te vullen met flyers, brochures en visitekaartjes. Niet alleen heeft de bezoeker op deze manier direct een indruk van wie je bent en wat je doet, ze hebben ook nog eens wat interessant lees materiaal terwijl ze wachten op hun afspraak.

Laat ze wachten en lezen

Het is namelijk helemaal niet verkeerd om bezoekers even een paar minuutjes te laten wachten voordat de afspraak aanvangt. Dit geeft namelijk de unieke kans om de bezoeker wat (gepland) lees materiaal voor te schotelen. Laat bijvoorbeeld professionele folders, of vakgerelateerde tijdschriften drukken via specialisten als ReclameMaterialen.com. Een intern magazine kan bijvoorbeeld ongelooflijk veel informatie over de onderneming bevatten, en natuurlijk ook alle behaalde resultaten even benadrukken. Terwijl je bezoeker rustig wacht, heeft hij of zij de tijd om wat meer over jouw onderneming te lezen: en wat hij of zij leest, is natuurlijk wederom van grote waarde.

Kijk verder dan je neus lang is

Maar het is niet alleen de letterlijke entree die een indruk achterlaat bij de bezoeker. Deze indruk wordt al gemaakt vanaf de deur. Dus ook items zo simpel als een deurmat (natuurlijk bedrukt met logo en slogan) of het gebouw nummer (natuurlijk een professioneel plaatje met naam en toenaam van onderneming) kunnen voor een nieuwe bezoeker opvallend zijn.