Menu
Horeca

Koffieweetjesboekje op Nationale Koffiedag

Zoetermeer, 25 september 2018 – Zakelijk koffieleverancier Fortune Coffee introduceert morgen op Nationale Koffiedag het koffieweetjesboekje. Het boekje staat boordevol interessante wetenswaardigheden. Daarnaast oppert de bundel allerlei ideeën voor nieuwe smaakvariaties, manieren van koffie brouwen en huishoudtips. Het draait hierbij vooral om verbinding: hoe brengt koffie mensen samen?

Koffietrends
Wereldwijd drinkt 80% van de mensen koffie. Daarmee ontstaan ook allerlei koffietrends. Deze trends zijn soms bedoeld om eens wat anders te drinken dan zwarte koffie, zoals het geval is met koffiecocktails en speciale koffiesmaakjes. Koffies met smaken als karamel, chocola en vanille worden steeds meer uitgebreid. Maar er zijn ook koffietrends die de wereld veranderen. Zo kiezen steeds meer bedrijven voor koffie met een verhaal. Dat is koffie van lokale (micro) branderijen. Fortune Coffee vindt maatschappelijke betrokkenheid belangrijk. Daarom introduceerde de koffieleverancier onlangs Kalimi Coffee van Betty Kalimi, een koffieboerin uit Oeganda. Dankzij Kalimi Coffee hebben al zo’n 1.000 koffieboeren in Oeganda een beter toekomstperspectief.

Aandacht voor koffie
Aandacht voor koffie is aandacht voor elkaar. Fortune Coffee gelooft dat verbinding net zo belangrijk is als goede koffie. Even samen zitten voor een lekkere kop koffie is in Nederland al jaren populair. Toch wordt koffie ook steeds meer ingezet om te netwerken. Dat komt doordat koffie mensen verbindt. Maar liefst 84% van de Nederlandse medewerkers vindt dat goede koffie een positieve uitstraling heeft op de zaak. Met een lekkere kop en een stroopwafel heb je pas écht tijd voor elkaar. Dat zorgt voor vernieuwende ideeën, verfrissende inzichten en een breder netwerk.

Verbinden
De Nationale Koffiedag wordt voor het 3e jaar op rij georganiseerd door Fortune Coffee op de 4e dinsdag van september. Deze datum is niet voor niets gekozen, want het is een week na Prinsjesdag. Voor ondernemers is het een uitgelezen kans om samen te komen om te verbinden, ideeën met elkaar uit te wisselen en ervaringen op te doen met de nieuwe plannen in het vooruitzicht. De lokale ondernemers van Fortune Coffee organiseren op de Nationale Koffiedag netwerkevenementen voor hun klanten, waarbij de nadruk ligt op nieuwe verbindingen en samen koffiedrinken op de toekomst.