Wellicht is het u wel eens opgevallen dat veel technologische bedrijven een dier in hun logo hebben zitten. Zo heeft Twitter een vogel, Firefox een vos en Tripadvisor een uil. Maar waarom doen bedrijven dit tegenwoordig zoveel?
Consumenten vinden het tegenwoordig belangrijk om zich te kunnen identificeren met een merk. Wat weet of ziet een consument vaak als eerst van uw merk? Juist, het logo. Het logo moet er dus voor zorgen dat mensen zich aangesproken voelen, dat mensen zich met het logo kunnen identificeren. Als software bedrijf is het haast onmogelijk om door middel van uw logo uit te leggen wat uw bedrijf doet. Een dier in uw logo verwerken is daarom een slimme zet.
Zo staat een vlinder bijvoorbeeld voor vrijheid. MSN geeft u vrijheid door contact te kunnen leggen met anderen. Als u het op deze manier bekijkt is een vlinder een logisch logo. Hetzelfde geld voor Firefox, een vos is snel, net als Firefox.
Enkele betekenissen van dieren
- Duif: Vrede, liefde en boodschapper
- Adelaar: Kracht
- Egel: Wijsheid en afweer tegen negativiteit
- Gans: Vruchtbaarheid en trouw
- Kat: Nieuwschierig en onafhankelijk
- Kikker: Geboorte en wedergeboorte
Heeft u meerdere dieren om uit te kiezen? Probeer dan een dier te nemen met de ‘schattige’ factor. Consumenten voelen zich hier namelijk sneller mee verbonden.