Er zijn meer dan 300 miljoen LinkedIn accounts, bent u daar één van?
Maar veel mensen gebruiken het toch nog verkeerd, dus daarom een blog over hoe u de perfecte LinkedIn profiel kunt creëren.
De basis:
- De foto: Gebruik een professionele foto die uitgesneden is, zodat uw gezicht duidelijk te zien is. De kans dat u gevonden wordt is met een foto 7 keer groter.
- De titel: Dit kan het beste een pakkende zin zijn. Dit geeft namelijk de eerste indruk, laat uw titel er uit springen, anders zullen mensen gewoon verder klikken.
- Contact informatie: Voeg uw professionele email adres toe, en de Twitter van uw bedrijf of uw persoonlijke account.
- Personaliseer uw URL, door op ‘Edit profile’ te klikken en ‘Edit contact info’.
Activiteit:
- Update uw profiel dagelijks met een interessante inhoud. Dit is de beste manier om uw interesses en uw opdracht te promoten aan uw connecties.
De samenvatting:
- Trefwoorden: Gebruik veel trefwoorden, zodat u makkelijk te vinden bent bij het zoeken.
- Schrijf over uzelf in uw eigen samenvatting.
- Contact: Voeg uw details toe zodat mensen die niet in uw netwerk zitten, toch contact met u kunnen opnemen.
- Media: Verbreed uw profiel met media, zodat het meer naar voren komt.
Detail:
- Vorige en huidige baan: Wees precies over uw vorige en huidige ervaringen. Wees niet bang om details te gebruiken.
Projecten:
- Gebruik dit als een soort portfolio met afgerond werk. Voeg er links aan toe zodat mensen er meer over kunnen weten.
Succes!