Het is december, de maand van de feestdagen. Belangrijk is om uw marketing in goede banen te leiden. Wij hebben voor u een aantal marketingtrends op een rijtje gezet waar u deze feestdagen veel aan gaat hebben.
E-mail
Uit onderzoek is gebleken dat marketeers vooral gebruik gaan maken van e-mail voor hun marketing campagnes tijdens de feestdagen. E-mail is hiermee het meest geïntegreerde kanaal. Een belangrijke trend om aan mee te doen dus.
SMS
Het lijkt achterhaald, maar SMS speelt een steeds grotere rol. Zelfs in Nederland wordt sms steeds belangrijker, alhoewel er nog genoeg mensen zijn die een marketing-sms als inbreuk op de privacy zien. Apps en mobile advertising zijn ook erg populair.
Aanbiedingen
Tijdens de feestdagen zult u uw (potentiële) klanten moeten lokken. Hoe wordt dit gedaan? Door aanbiedingen. Er verschijnen steeds meer aanbiedingen, waardoor u niets anders kan dan hier aan mee te doen. De meest speciale, goedkope en toch complete aanbiedingen zijn het meest populair.
Betaalde Facebook ad
Facebook is een populair kanaal. Veel bedrijven kiezen er dan ook voor om hun campagnes vooral via Facebook uit te voeren. Een betaalde Facebook ad is daarom populairder én effectiever dan een gratis Twitter bericht.