Op 26 april hebben NBTC Holland Marketing en Amsterdam Airport Schiphol de samenwerking voor 2013-2015 officieel bekrachtigd. De samenwerking richt zich op het gezamenlijk ondersteunen van nieuwe routes naar Amsterdam en het verhogen van de bekendheid en populariteit van ‘Holland’ als bestemming. NBTC en Amsterdam Airport Schiphol werken ook al samen in Brazilië, Rusland, China en de Verenigde Staten. Deze samenwerking is samen met KLM en Amsterdam Marketing.
Vergroten slag- en concurrentiekracht
De ondertekening is een continuering van de jarenlange samenwerking tussen NBTC en Amsterdam Airport Schiphol. Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: “Wij zijn blij met deze structurele samenwerking die direct bijdraagt aan het stimuleren van toeristisch en zakelijk bezoek naar ons land. Door de bundeling van kennis, contacten en marketingbudget vergroten wij de slag- en concurrentiekracht van ‘Holland’. Gezamenlijk investeren in promotie rendeert en levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van onze economie en werkgelegenheid.”
Samen sterker
Maarten de Groof, Executive Vice President & CCO, “Wij zetten onze goede samenwerking met NBTC graag voort. NBTC en Schiphol, samen met KLM en Amsterdam Marketing, vullen elkaar uitstekend aan. Samen vergroten we de aantrekkingskracht van de metropool Amsterdam en van Nederland, en promoten we Nederland in het buitenland. De enorme schat aan kennis van talen en culturen waarover NBTC beschikt, is daarbij van grote waarde.”