Menu
Marketing

Offline marketing blijft belangrijk

Door de opkomst van het internet van de afgelopen tien jaar, is online communicatie steeds belangrijker geworden. Niet alleen consumenten babbelen met elkaar via het internet: ook bedrijven zijn online te vinden en worden steeds vaker online gevonden door consumenten. De opkomst van het internet en online media brengen vele mogelijkheden met zich mee, maar veel ondernemers vergeten dat er ook andere manieren zijn om te communiceren. Zo kun je niet alleen met klanten in aanraking komen door een website op te zetten, een account aan te maken op Facebook of een Tweet te sturen, maar zijn de diverse offline media ook nog altijd belangrijk.

Offline media: de voordelen
De reden dat offline media nog altijd belangrijk zijn in de communicatie van bedrijven, heeft te maken met het feit dat het inzetten van offline media diverse voordelen met zich meebrengt. De belangrijkste voordelen van het inzetten van offline media, zijn de volgende:

  • Offline media bereiken de doelgroep op een andere manier. Omdat steeds meer bedrijven online communiceren, kan een andere aanpak echt het verschil maken.
  • Offline media kunnen bepaalde doelstellingen beter bereiken dan offline media. Het geven van voorlichting over een complex onderwerp gaat bijvoorbeeld beter met een flyer van Flyerzone dan het schrijven van een blog.
  • Offline media bereiken andere mensen dan online media.
  • Offline media kunnen volledig in de huisstijl van de organisatie gedrukt worden en er zijn geen beperkingen bij het drukken van de diverse offline communicatiemiddelen.

Bereik klanten optimaal: combineer online eens met offline
Dat het communiceren door middel van offline media diverse voordelen met zich meebrengt, wil niet zeggen dat je jouw website weer offline moet halen en helemaal terug moet gaan op de offline middelen. Wat het wel betekent, is dat je jouw online strategie aan moet vullen met diverse offline media om nog meer mensen te bereiken. Door online media met offline media te combineren, kun je van de voordelen van beide soorten media profiteren. Dit betekent dat je meer mensen bereikt met jouw communicatiemiddelen, je doelen gemakkelijker en sneller kunt bereiken en meer succes hebt als zelfstandig ondernemer.