Deze zomer opende Het Spoorwegmuseum een geheel vernieuwd museumrestaurant. Een ander gebruik van de ruimte, een nieuw buffet en een ouderwetse automatiek zorgen voor een geheel nieuwe uitstraling. Met de nieuwe inrichting kan Het Spoorwegmuseum zakelijke partners nog meer mogelijkheden bieden. Menno Tielemans van Het Spoorwegmuseum vertelt erover in het filmpje:
De wens om het horecagedeelte van Het Spoorwegmuseum aan te passen speelde al langer. Het lange buffet, eindigend bij de snackuitgifte, zorgde bij drukte voor onnodig lange wachttijden. Het zitgedeelte voelde, vooral in de koude winterse periode, soms wat kil aan. Samen met cateraar Vermaat is Het Spoorwegmuseum na gaan denken hoe het anders kon. De verbouwing van De Remise is daarmee een gezamenlijk project geworden. Het uitgangspunt was dat gasten comfortabeler kunnen zitten en dat de logistiek rond het buffet beter geregeld is. Belangrijkste verandering was de beslissing om het buffet te verplaatsen en deze meer centraal in het restaurant te plaatsen.
Dit heeft een aantal voordelen. Ten eerste kunnen bezoekers aan twee kanten langs het buffet. Op rustige dagen kan er één kant van het buffet gebruikt worden, bij drukte komt de tweede kassa erbij. Zoals op stations gebruikelijk is er een echte snackautomatiek voor de snelle hap. Door het verplaatsen van het buffet kwam er ruimte vrij voor zitplaatsen in dit gedeelte. Hier zitten de gasten wat meer intiem en beschut. Ook werd er tegen de buitenwand een extra verhoging gebouwd met zitplaatsen. Het buffet, met mogelijkheden voor ‘live-cooking’, is uitermate geschikt als afsluiting van een bijeenkomst. De ruimtes aan weerszijden van het buffet kunnen eventueel erbij worden getrokken.
Nieuwsgierig naar de zakelijke mogelijkheden van Het Spoorwegmuseum? Neem dan contact op met Menno Tielemans, sales@spoorwegmuseum.nl of 030-2306289.