Menu
Marketing

De stropdas als marketingtool

Je hebt het misschien niet direct in de gaten maar alle uitingen van een bedrijf zijn marketing. Van het product zelf tot de website, van het koffiekopje tot de naam die op de voorgevel prijkt. Als je als individu je bedrijf aan de buitenwereld presenteert kun je een visitekaartje uitreiken of een elevator pitch eruit knallen, maar heb je er weleens bij stil gestaan dat non verbale communicatie alle zorgvuldig gekozen marketinginstrumenten kan maken of breken? Immers in een slonzig gekleed persoon met een gelikt verhaal steek je niet al je vertrouwen. Van stropdassen tot kapsel, zelfs de schoenen van je personeel vallen onder marketing, een manier waarmee je je bedrijf en product of dienst in een positief daglicht zet om transacties te bevorderen.

3 manieren om alles uit de stropdas te halen

De stropdas dus, een accessoire die bijdraagt aan een verzorgde indruk en de drager eigenschappen als wijsheid, kennis en professionaliteit toekent. Indien goed gekozen onderstreept hij je persoonlijkheid en karakter op een stijlvolle en vlotte manier.

Het juiste model
Denk na over de vorm, het materiaal en de manier van knopen. Zo geeft een smalle das het pak een eigentijds accent, laat polyester zich makkelijk reinigen en zorgt zijde voor een luxe uitstaling. Allemaal zaken waar een goede stropdassenleverancier je goed in kan adviseren. Daarnaast is het ook zaak stropdassen in de juiste lengte aan te schaffen, voor lange mannen of mannen met een groot postuur kun je extra lange stropdassen laten maken. Let ook op de manier van knopen; kies een gezamenlijke stropdassenknoop. Dit laatste wordt nogal eens over het hoofd gezien, maar een dubbele Windsor geeft een ander resultaat dan de oriental knoop.

Stropdas met bedrijfslogo
De meest voor de hand liggende manier is natuurlijk een stropdas met eigen logo laten ontwerpen. Een bedrijfsdas is ideaal voor bedrijven die vaak deelnemen aan beurzen. Bezoekers zien direct welke personen het bedrijf vertegenwoordigen. Ook voor commerciële buitendiensten en verkoopmedewerkers is een representatieve stropdas met logo een uitstekende manier om het bedrijf op een professionele manier te vertegenwoordigen. Ook is een bedrijfsdas inzetbaar als relatiegeschenk, laat in de voorkant van de das enkel de bedrijfskleuren terugkomen en enkel op de achterkant – bijvoorbeeld op het etiket – het logo. Zo zal de ontvanger de stropdas met veel plezier dragen.

Stropdas in de bedrijfskleur
Een andere mogelijkheid is om de stropdas niet uit te rusten met het logo maar enkel in de kleur of kleuren van het bedrijf. Zo stralen de medewerkers op een eenvoudige manier uniformiteit uit en wordt het bedrijf in de kleding vertegenwoordigd door zijn herkenbare kleur. Ideaal voor kleine bedrijven (want stropdassen met logo kunnen pas vanaf 10 stuks gerealiseerd worden) of voor bedrijven met een klein budget. Denk ook eens aan bijpassende dames sjaals voor de vrouwelijke collega’s.